Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

poniedziałek, 23 maja 2011

Muffiny ze śliwkami

Wiem, że to jeszcze nie czas na śliwki, ale jak zobaczyłam je w sklepie nie mogłam się im oprzeć. Wszystkie ciasta ze śliwkami mają tą właściwość, że fioletowe skórki nadają im ślicznego koloru. W muffinach które upiekłam było tak samo. Zarumienione babeczki ze śliwkami na górze wyglądały malowniczo. Ten przepis należy do moich ulubionych. Babeczki były mięciutkie w środku, bardzo słodkie, słodycz łagodziły owoce, a wierzch w trakcie pieczenia zamienił się w chrupiąca skorupkę. Przepis znalazłam na tej stronie.

























 Składniki na 16 muffinek:
  • 250g roztopionego masła lub margaryny
  • 200g cukru
  • szczypta soli
  • 4 jajka
  • 350g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 8 dużych śliwek wypestkowanych i pokrojonych na ćwiartki
  • migdały w płatkach
  • cukier puder do oprószenia
Rozgrzej piekarnik do 200C. Wyłóż papilotkami formę na muffiny.
W mikrofalówce lub rondelku rozpuść masło. Odstaw do przestudzenia. W międzyczasie umyj śliwki, pokrój na ćwiartki. Wymieszaj mąkę z proszkiem.
Do przestudzonego masła wsyp cukier i sól. Ubijaj do uzyskania kremowej masy. Następnie dodawaj po jednym jajku cały czas ubijając. Do masy łyżką delikatnie wmieszaj mąkę z proszkiem. Ciasto będzie mieć konsystencję ciasta naleśnikowego. Za pomocą łyżki wypełnij papilotki do 1/3 wysokości. Następnie do każdej papilotki włóż ćwiartkę śliwki, nakryj kolejna warstwą ciasta i na górę połóż drugą ćwiartkę. Górę każdej babeczki posyp migdałami. Piecz około 25-30 min. Sprawdź wykałaczką czy ciasto w środku jest upieczone. Gotowe babeczki wyłóż na kratkę do przestudzenia i oprósz cukrem pudrem. :)
przed włożeniem do piekarnika
Wydrukuj przepis

1 komentarz:

  1. ze śliwkami robiłam tylko raz, ale pamiętam że były bardzo smaczne. śliczne papilotki;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...