Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

środa, 8 czerwca 2011

Babeczki - kaczuszki

















Wielkimi krokami zbliżały się pierwsze urodziny mojej młodszej córeczki. Malutka, jak chyba każdy maluszek, uwielbia bawić się gumowymi zabawkami a zwłaszcza kaczuszkami. Wymyśliłam więc, że upiekę dla niej tort kształcie gumowej kaczuszki, aż pewnego dnia wpadła mi w ręce książka "What's New, Cupcake ?" i zobaczyłam tam babeczki w kształcie kaczuszek. Najpierw odłożyłam książkę i stwierdziłam, ze to niewykonalne, kaczuszki w książce zrobione są trochę innym sposobem i wyglądają o niebo lepiej. Później pogrzebałam w necie i znalazłam filmik tych samych autorów.

 

Poprzyglądałam się ich pomysłowi i w oparciu o to co było dla mnie dostępne zrobiłam swoje kaczuszki.
Zaczęłam od tego że upiekłam, kolejny już raz, babeczki cytrynowe według przepisu Rachel Allen z książki "Bake". Przypomnę przepis.

Składniki na 12 średniej wielkości babeczek i 10 mini babeczek:
  • 125g miękkiego masła
  • 125g drobnego cukru do wypieków
  • 1 łyżeczka ekstraktu z cytryny
  • 2 jajka
  • 150g mąki
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
Krem:
  • 100g miekkiego masła
  • około 200g cukru pudru
  • żółty barwnik spożywczy płynny
 Dodatki i dekoracje :
  • dzioby i łapki - cukierki typu gumy rozpuszczalne, w kolorze pomarańczowym miękkie, aby łatwo było zmieniać ich kształt
  • oczka - okrągłe czekoladowe cukierki
  • kacze kuperki - białe pianki typu marshmallow
  • jadalny klej
  • niestety wykałaczki













No to do dzieła ! Zaczęłam od upieczenia babeczek.

Rozgrzej piekarnik do 180C. Wyłóż formę na muffinki papilotkami. Koniecznie muszą być żółte. Moje papilotki były średniej wielkości. Formę na mini muffiny wysmaruj tłuszczem, użyłam tłuszczu w spreju. Tutaj taka uwaga, piekłam mini muffiny, ponieważ nigdzie nie mogłam dostać mini pączków, o których wspominają autorzy przepisu.  

Do misy robota kuchennego wrzuć masło i ucieraj do białości, dodaj cukier, ucieraj dalej, następnie dodaj ekstrakt cytrynowy oraz jajka cały czas ucierając. Co jakiś czas zeskrobuj łopatką masę ze ścianek misy robota. Po uzyskaniu puszystej, jasnej masy delikatnie wmieszaj mąkę i proszek do pieczenia.
Łyżką przełóż ciasto do papilotek, nie wyżej niż do 3/4 wysokości. Babeczki urosną wtedy aż do brzegów papilotki a ciasto nie "ucieknie" do góry. W razie gdyby uciekło można oczywiście ściąć później nożem, ale szkoda ciasta, przecież trzeba jeszcze upiec główki :). Piecz około 15-20 min.
Pozostałe ciasto przełóż do wysmarowanych gniazd formy na mini muffiny, też do 3/4 wysokości. Babeczki wyrosną wtedy ładnie na środku i główki będą ślicznie zaokrąglone. Piecz około 10-15 min. 
Najlepiej sprawdzić patyczkiem czy są upieczone w środku. Po upieczeniu przełóż na kratkę do wystudzenia.

W międzyczasie zrób krem. Do misy miksera włóż masło, ucieraj i stopniowo dodawaj cukier puder do uzyskania puszystej masy. Pod koniec ucierania dodaj barwnik spożywczy, użyłam płynnego, który zwykle jest mniej wydajny od pasty więc wlałam aż 4 łyżeczki. W przypadku użycia pasty nalezy dodać do masy odrobinę mleka lub soku z cytryny tak jak na krem według tego przepisu .Krem powinien być gęsty, po nabraniu odrobiny kremy na łyżeczkę powinien się jej trzymać, i bardzo słodki.

W ten oto sposób wszystkie elementy kaczuszek są już przygotowane. Wystarczy je teraz połączyć.


Składanie kaczuszki krok po kroku:
  1. Wybierz babeczkę w papilotce i mini babeczkę. 
  2. Zetnij nożem nierówne brzegi mini babeczki, aby uzyskać okrągłą główkę.
  3. Piankę marshmallow przekrój po przekątnej.
  4. Za pomocą kleju jadalnego przyklej główkę i kuperek kaczuszki. Piankę przyklej najkrótszym bokiem, jak na powyższym obrazku. Odstaw na bok.
  5. Cukierek przekrój na pół, a następnie natnij w poprzek i palcami uformuj go w dziobek. Czubkiem noża zrób dwie dziurki na górnej części dzioba.
  6. Przymocuj dziób do głowy kaczki, tutaj niestety jadalny klej był zbyt słaby, użyłam więc wykałaczki.
  7. Za pomocą noża nałóż krem na kaczuszkę, nadając mu kształt rozwichrzonych piórek. Można w tym celu użyć trzonka łyżeczki.
  8. Przyklej oczka, będą się świetnie trzymały kremu.
Składanie nurkujące kaczuszki:
Jak już wspomniałam miałam 12 babeczek oraz 10 mini babeczek. Dwie kaczki zostały bez głowy, zrobiłam więc dwie nurkujace kaczuszki.
  1. Przyklej marshamllow do babeczki, tak jak powyżej.
  2. Z cukierka ulep dwie kacze stópki
  3. Nałóż krem na babeczkę
  4. Wsuń stópki z obu stron kuperka. Patrz zielone zdjęcie powyżej.
Przyznam, że cały proces było odrobinę pracochłonny ;) Małym gościom bardzo się jednak pomysł podobał. Malutka też zjadła swoją kaczuszkę, bardzo jej smakowała.
TYLKO UWAGA NA WYKAŁACZKI. Podając te babeczki małym dzieciom trzeba wyjąć wykałaczki. 


Wydrukuj przepis

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...