Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

środa, 29 czerwca 2011

Kajmakowe babeczki

Przepis na kajmakowe babeczki znalazłam na tej stronie. Przepis łatwy w wykonaniu, a babeczki ... palce lizać. Nawet nie chcę wiedzieć ile mają kalorii, bo od wyjęcia z piekarnika zdążyłam już zjeść dwie. Są mięciutkie, wilgotne z chrupiącą skórką na wierzchu. Niestety wyszły mi trochę płaskie, ale może dlatego że nie użyłam aż tak tłustej śmietany jak zalecano. Sama nie wiem. Poza tym orzeszki, którymi obsypałam wierzch babeczek zatonęły w cieście, nie ma to wpływu na smak, ale dekoracja zniknęła :(  No i niestety przeładowałam papilotki, nie spodziewałam się, że aż tak będą rosły, powinnam była zamiast 12 zrobić 15. Muszę to zapamiętać jak następnym razem będę wykorzystywać ten przepis, a z całą pewnością będę. 
 
Składniki na 12 a raczej 15 babeczek:
  • 2 duże jajka
  • 160g cukru
  • 250ml śmietany  36-40% (użyłam 30%)
  • 220g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200g masy kajmakowej + 12 łyżeczek do dekoracji
  • 100g orzeszków pekan lub gorzkiej czekolady (zrobiłam mieszankę z około 40g orzeszków i 60g groszków czekoladowych
Posiekaj orzeszki na mniejsze kawałki i odłóż na później.
Odmierz odpowiednią ilość mąki i wymieszaj z proszkiem do pieczenia.
Rozgrzej piekarnik do 180C. Wyłóż dużymi papilotkami formę na muffiny.

Za pomocą miksera ubij jajka z cukrem na białą, puszystą masę. Wlej połowę śmietany i dodaj 200g masy kajmakowej. Mieszaj aż składniki dobrze się połączą. Do masy delikatnie dodawaj mieszankę mąki cały czas mieszając. Na końcu wlej pozostałą śmietanę. Ciasto ma konsystencję gęstego kremu. 
Za pomocą łyżki przełóż do papilotek, nie więcej niż do 3/4 wysokości, babeczki mocno rosną. Wierzch każdej babeczki obsyp orzeszkami lub/i czekoladą. Dodatkowo dałam do każdej babeczki łyżeczkę masy kajmakowej.  Piecz około 25-30 min. Za pomocą wykałaczki sprawdź czy ciasto jest upieczone. Przełóż na kratkę do wystudzenia. Smacznego :D


Wydrukuj przepis

5 komentarzy:

  1. Mmmm, przepis jak znajazł dla mnie, uwielbiam masę krówkową :)

    OdpowiedzUsuń
  2. przy takich babeczkach najlepiej nie myśleć o kaloriach ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Próbowałem kajmaczkową dzisiaj z samego rana. Rewelacja!!! Szczęśliwy tester.

    OdpowiedzUsuń
  4. How nice to see someone across the world using my recipe! Thanks for referring to my site.

    Happy baking :)
    Gala

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...