Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

sobota, 2 lipca 2011

Muffiny z ziarnami

Co by tu zjeść na sobotnie, leniwe śniadanie ? Hmmm... pomoc znalazłam na blogu charlotte . Ziarna, to dobre rozwiązanie, zwłaszcza  że mam ich pełne szafki. Lubię wypiekać chleb czy bułki z ziarnami, więc ten przepis nie wymagał ode mnie wyprawy do sklepu po brakujące składniki. Nie byłabym sobą gdybym czegoś w tym przepisie nie pozmieniała. Dodałam mąki pełnoziarnistej i troszkę więcej słonecznika. Babeczki przypominają w smaku wieloziarniste bułeczki, są trochę suche, dlatego najlepiej smakują z warzywami. Amatorom chrupania ziarenek serdecznie polecam.

























Składniki na 7 muffinek:
  • 2 łyżki sezamu
  • 2 łyżki nasion słonecznika
  • 25g pestek dyni
  • 80g mąki pełnoziarnistej
  • 100g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 30g startego sera (użyłam mieszanki mozarelli i cheddara)
  • 1 jajko
  • 125ml mleka
  • 60g rozpuszczonego masła
  • 1 łyżka ziaren sezamu i słonecznika do obsypania
Nasiona sezamu, słonecznika i dyni wsyp na patelnię i praż, aż sezam się zarumieni. Odstaw na bok do przestudzenia. 

Rozgrzej piekarnik do 210C. Wysmaruj tłuszczem gniazda formy na muffiny (używam tłuszczu w spraju). 

Wsyp mąki, proszek do pieczenia, sól i ser do dużej miski i wymieszaj. W osobnym naczyniu rozbełtaj widelcem jajko i wlej mleko, wymieszaj. W mikrofalówce rozpuść masło. Do miski z suchymi składnikami wlej przestudzone masło i mleczną mieszankę. Wymieszaj tylko do połączenia składników. Za pomocą łyżki przełóż ciasto do gniazd formy. Wierzch każdej muffinki obsyp ziarnami. Piecz około 20 minut. Sprawdź wykałaczką czy ciasto jest upieczone w środku. Przestudź na kratce.
Najlepiej smakują posmarowane masłem z plasterkiem sera i warzywami (pomidorem, ogórkiem itp..)

 
Wydrukuj przepis

1 komentarz:

  1. To zdecydowanie coś dla mnie, wszelkiego sortu ziarniste pieczywo jest w ścisłym top ten moich ulubionych smaków :) Prezentują się znakomicie!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...