Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

piątek, 15 lipca 2011

Pełnoziarniste, bananowe muffiny ze słonecznikiem






















Przepis na te muffiny znalazłam na tej stronie. Są to tradycyjne muffiny, łatwe w przygotowaniu, wilgotne, trochę ciężkie. Smaczne i pożywne na śniadanie lub przekąskę w ciągu dnia. 

Składniki na 12 muffinek:
  • 120g mąki pełnoziarnistej
  • 120g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 100g cukru trzcinowego
  • garść nasion słonecznika + do posypania 
  • garść rodzynek
  • 100 ml oleju słonecznikowego
  • 3 przejrzałe banany
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mleka
Rozgrzej piekarnik do 200C. Wyłóż papilotkami formę na muffiny. Tym razem wykorzystałam papierowe foremki na stelażu.

Do miski wsyp mąki, proszek, cukier, nasiona i rodzynki, i wymieszaj. Rozgnieć widelcem banany na papkę. Wymieszaj rozbełtane jajka z mlekiem i olejem. Wlej mokre składniki do mieszanki suchych, dodaj banany i wszystko wymieszaj tylko do połączenia składników. Przełóż do foremek (do 3/4 wysokości babeczki mocno rosną) i piecz około 25 min. Sprawdź wykałaczką czy ciasto jest dobrze upieczone w środku. Można serwować na ciepło lub po wystudzeniu.


Wydrukuj przepis

4 komentarze:

  1. Z niecierpliwością czekałam na Twój kolejny przepis! Już myślałam, że uciekłaś gdzies na Bahamy :)
    Dziękuję i pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. małe babeczki są takie fajne.

    OdpowiedzUsuń
  3. ojej, ileż w nich wspaniałości, ile smaku i dobroci!
    pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  4. sliczne :) i sliczne zdjecia cukierenko :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...