Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

poniedziałek, 23 stycznia 2012

Czekoladowe muffiny z marcepanem

Przepis na czekoladowe  muffiny z marcepanem znalazłam na tej stronie i postanowiłam niezwłocznie go wypróbować. Zaciekawił mnie, ponieważ babeczki te piecze się bez dodatku jajek. Poza tym bardzo mi smakuje połączenie marcepanu i czekolady. 
Po upieczeniu dosyć gęstego ciasta uzyskałam mięciutkie, bardzo czekoladowe, niezbyt słodkie i odrobinę suche muffinki wypełnione kawałkami marcepana i czekolady z chrupiącymi migdałami na wierzchu. Nie jest to mój ulubiony rodzaj babeczek, ale przyznaję, że  świetnie smakują ze szklanką  mleka. Natomiast moja rodzinka się nimi zajadała, łącznie z wylizywaniem miski po surowym cieście.
Składniki na 6-9 muffinek:
  • 130g marcepanu
  • 50g gorzkiej czekolady lub groszków czekoladowych
  • 175 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 70g cukru
  • 35g kakao
  • szczypta soli
  • 160 ml zimnej wody
  • 30 ml oleju rzepakowego
  • 1 łyżeczka pasty z nasion wanilii
  • trochę migdałów w płatkach do obsypania babeczek
Pokrój marcepan w mniejsze kosteczki i odstaw na bok. Jeżeli nie masz groszków czekoladowych to pokrój czekoladę na mniejsze kawałki i odstaw na bok.
Rozgrzej piekarnik do 175 C. Wyłóż formę na muffiny papilotkami.

Wsyp mąkę, proszek, cukier, kakao i sól do miski i dobrze wymieszaj. Do innego naczynia wlej wodę, dodaj wanilię oraz olej. Wlej tą mieszankę do suchych składników. Wymieszaj wszystkie składniki ale staraj się nie mieszać za długo. Jeżeli masa będzie zbyt gęsta można dodać odrobinę wody. Do tak przygotowanego ciasta  delikatnie wmieszaj pokrojone wcześniej marcepan i czekoladę.
Przełóż ciasto do papilotek, tak do 3/4 wysokości. Piecz 15-20 min do tzw. suchego patyczka. 
Po upieczeniu wyjmij z piekarnika i na kilka minut pozostaw w formie, następnie przełóż na kratkę do wystudzenia. 





Wydrukuj przepis

3 komentarze:

  1. ale ciekawy przepis , wpisałam go na listę do zrobienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja dawno nie robiłam muffin... śliczne te Twoje, a jak wyobrażę sobie ich smak, mmm!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, zaglądam na twojego bloga regularnie widzę więc że pracujesz nad innymi przepisami, na których widok ślinka cieknie

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...