Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

niedziela, 19 lutego 2012

Muffiny z budyniowym nadzieniem i białą czekoladą oblane ganaszem

Jakiś czas temu otrzymałam w prezencie prześliczne cukrowe motylki. Długo zastanawiałam się jakie babeczki nimi udekorować. Oczyma wyobraźni widziałam ładnie wyrośnięte, jasne babeczki, z pastelowym kremem bądź polewą z białej czekolady albo lukru... Takie już piekłam nie raz i nie miałam ochoty na powtórkę, aż natrafiłam na ten przepis z bloga "W mojej kuchni". Babeczki nie zaskakują smakiem, są słodkie, puszyste, ale w środku każdej z nich jest budyniowe nadzienie i kawałek białej czekolady. Postanowiłam przepis wypróbować i jestem zadowolona z końcowego efektu, nie tylko pod względem smaku, ale także wizualnie, bo babeczki prezentują się wyśmienicie. Od siebie dodałam ganasz, który rozsmarowałam na wierzchu każdej babeczki.


Składniki na nadzienie:
  • opakowanie budyniu waniliowego
  • 350 ml mleka 
  • biała czekolada
Przygotowanie tych babeczek należy zacząć od  ugotowania budyniu, alby miał czas przestygnąć i zgęstnieć. Przygotuj więc budyń według instrukcji na opakowaniu dodając zamiast zalecanych 500 ml mleka tylko 350 ml. Przelej do głębokiego talerza, przykryj folią spożywczą tak aby dotykała wierzchu budyniu, to zapobiegnie utworzeniu się kożucha i odstaw na bok.

Składniki na 12-15 babeczek:
  • 340g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 150 g rozpuszczonej margaryny
  • 160g cukru
  • 150 ml mleka
  • 2 jajka
Rozpuść margarynę w rondelku na ogniu bądź w mikrofalówce. Odstaw na bok do przestudzenia.

Nagrzej piekarnik do 200C. Formę na muffiny wyłóż papilotkami.

Mąkę, proszek, sodę i sól umieść w misce i wymieszaj. Ostaw na bok.
W oddzielnym naczyniu roztrzep jajka, dodaj cukier, wlej mleko i margarynę, i dobrze wymieszaj. Wlej mokre składniki do suchych. Wymieszaj tylko do połączenia składników. Drobne grudki mąki mogą a wręcz powinny zostać w cieście. 

Za pomocą łyżki przełóż ciasto do papilotek. Teraz uwaga nałóż nie więcej niż jedną łyżkę ciasta do każdej foremki. Następnie na wierzch każdej porcji surowego ciasta nałóż łyżeczkę (lub dwie w zależności od wielkości papilotek i ilości  nałożonego ciasta)  ugotowanego wcześniej budyniu. Na wierzch budyniu połóż kostkę białej czekolady, ja używałam groszków czekoladowych. Przykryj wszystko koleją porcją surowego ciasta, tak aby zakryć nadzienie. Papilotki nie powinny być napełnione bardziej niż do 3/4 wysokości. Ten rodzaj ciasta dosyć mocno rośnie.

Piecz około 15 minut aż babeczki będą ładnie wyrośnięte. Po upieczeniu przełóż na kratkę do wystudzenia. Można zajadać na ciepło, ale ja polecam najpierw je udekorować.


Składniki do przyrządzenia czekoladowego kremu ganasz:
  • 50 ml mleka
  • 50 ml słodkiej śmietanki
  • 100g białej czekolady
  • kolorowy cukier do dekoracji
Mleko i śmietanę wlej do garnuszka i podgrzewaj na wolnym ogniu cały czas mieszając. Stopniowo dodawaj czekoladę. Gotuj aż uzyskasz gęsty krem. Zdejmij krem z ognia i przestudź. Od czasu do czasu przemieszaj.
Łyżką nałóż krem na wierzch każdej babeczki i obsyp kolorowym cukrem dla dekoracji.
Smacznego :) Wydrukuj przepis

5 komentarzy:

  1. Piękne i na pewno pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze jakie pyszne! właśnie miałam okazje skosztować, pychotka!!! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super smaczne:) Zadowolony husband...

    OdpowiedzUsuń
  4. OO więc nie tylko ja mam bloga z taką nazwą ^^

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...