Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

sobota, 9 czerwca 2012

Bananowe muffiny z truskawkami

Nie wiem który to już przepis na bananowe muffiny, przestałam liczyć. Tym razem banany wystąpiły w parze z truskawkami. Muffinki były smaczne. Nie będę się rozpisywać nad ich wyjątkowością, bo upiekłam i zjadłam już tyle muffinek że te niczym szczególnym nie przykuły mojej uwagi. Jak już pisałam były smaczne. Wilgotne, ale nie ciężkie, puszyste, ale nie suche, słodkie, bo pełne bananów. Takie jak muffinki być powinny. Polecam serdecznie :) Przepis pochodzi z tej strony.

Składniki na 12 - 15 muffinek:
  • 90g roztopionego masła
  • 175g brązowego cukru
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka pasty z nasion wanilii
  • 2 duże banany rozgniecione na papkę
  • 165g pokrojonych na mniejsze kawałki truskawek
  • 345g mąki
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki soli
Rozpuść masło w garnuszku na ogniu, bądź w mikrofalówce i odstaw do przestudzenia.

Rozgnieć widelcem banany na papkę. Pokrój truskawki. Odstaw na bok.

Rozgrzej piekarnik do 180C. Formę na muffiny wyłóż papilotkami.

Do dużej miski wsyp mąkę, proszek, sodę, cynamon, sól i dokładnie wymieszaj, odstaw na bok.

Do naczynia z masłem wsyp cukier i dobrze wymieszaj.  Dodaj wanilię i jajka, i przez chwilę ucieraj. Na koniec wmieszaj bananową papkę. 
Wlej mieszankę mokrych składników do suchych i przemieszaj tylko do połączenia składników. Na koniec delikatnie wmieszaj pokrojone truskawki.

Przełóż do papilotek tak do 3/4 wysokości. Piecz 20 - 25 minut, aż ładnie wyrosną i lekko się zarumienią.

Truskawki 2012
Wydrukuj przepis

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...