Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

środa, 27 marca 2013

Marcepanowe babeczki

Zastanawiacie się zapewne co to siedzi na szczycie moich babeczek. Już  spieszę z wyjaśnieniem  miał to być jakiś wielkanocny ptaszek :) kurka czy kaczuszka niestety stwór bardziej przypomina coś  pomiędzy wychudzoną gąską  a gołąbkiem a niektórzy moi domownicy złośliwie wspominali coś o wydrze. Hmmm... cóż czasami zalicza się takie wpadki, ale za to babeczki są rewelacyjne. Puszyste lekko wilgotne spieczone z wierzchu ciasto, z małymi kawałkami marcepanu o wyraźnym migdałowym aromacie. Po prostu znikały z talerza stąd może mój pośpiech przy dekorowaniu. Polecam serdecznie na Wielkanoc i nie tylko. Przy okazji poszukiwań przepisów wielkanocnych proponuję spojrzeć na kilka innych wpisów z mojego bloga hot cross buns, czyli wielkanocne bułeczki, czy cytrynowe babeczki.
Przepis na te marcepanowe babeczki pochodzi z książki "Easy cupckaes". 

Składniki na 8 babeczek:
  • 90g mąki
  • 1 łyżeczka mąki kukurydzianej
  • 1/2 łyżki proszku do pieczenia
  • 90g miękkiego masła lub margaryny
  • 90g drobnego cukru do wypieków
  • 2 jajka w temperaturze pokojowej
  • 1/2 łyżeczki migdałowego ekstraktu
  • 40g marcepanu

Rozgrzej piekarnik do 190C. Formę na muffiny wyłóż papilotkami.

Pokrój marcepan na mniejsze kawałki lub zetrzyj na tarce o grubych okach.

Przesiej mąki i proszek do pieczenia do misy robota kuchennego. Dodaj masło, cukier, jajka, ekstrakt migdałowy i utrzyj na gładką masę. Następnie dodaj marcepan i wymieszaj. 

Ciasto przełóż do papilotek tak do 3/4 wysokości.

Piecz  15 -20 minut aż ładnie wyrosną i lekko się zarumienią. Przełóż na kratkę do wystudzenia. 

Udekoruj. Rozpuść w mikrofalówce lub w kąpieli wodnej czekoladę i oblej wierzch każdej babeczki. Kiedy czekolada będzie już lekko zastygać przyklej dekoracje. Moje kaczuszko- kurczaczko-gołąbki powstały z marcepanu a czekoladowe jajeczka kupiłam gotowe. Na babeczki można również położyć maślany krem np z tego przepisu .  Smacznego !

Przy okazji tego świątecznego wpisu chciałam życzyć wszystkim czytelnikom mojego bloga
Wspaniałych Świąt Wielkanocnych :)

 
Wydrukuj przepis

2 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...