Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

sobota, 1 lutego 2014

Muffinki sernikowe z suszonymi wiśniami

Ostatnio znalazłam w sklepie suszone wiśnie, nie często je widuję więc zaraz wylądowały w koszyku z myślą o jakimś babeczkowym wypieku. Traf chciał że niedługo po tym zakupie wpadł mi w ręce przepis na te właśnie babeczki. Puszyste, lekkie muffinki których słodycz przełamują kwaśne kawałeczki suszonych wiśni. Bardzo, bardzo smaczne. Co mają wspólnego z sernikiem ? Otóż biały ser jest ich głównym składnikiem, ciasto ma wyraźny zapach i lekki posmak sera ale daleko im do wilgotnego, gęstego sernika. Były naprawdę wyśmienite i nie sposób było się im oprzeć. U mnie zaakceptowali ten przepis wszyscy. Mam nadzieję, że i Wam zasmakuje. Polecam :)
Przepis pochodzi z książeczki 'Easy muffins'.

 Składniki na 12 - 14 standardowych lub 24 - 28 małych muffinek:
  • 200g białego sera, użyłam pełnotłustego serka Philadelphia, ale myślę że mielony twaróg na sernik też się nada
  • 150g drobnego cukru do wypieków
  • 3 jajka
  • 150g rozpuszczonego masła
  • 300g samorosnącej mąki
  • 100g suszonych wiśni

Nastaw piekarnik na 180C. Formę na muffiny wyłóż papilotkami.

Masło rozpuść i odstaw do przestudzenia. 

Ser i cukier wrzuć do miski. Mieszaj aż się połączą. Następnie dodawaj po jednym jajku za każdym razem dobrze mieszając. Kiedy masa będzie już gładka wlej rozpuszczone masło. Dobrze wymieszaj. 
Posiekaj wiśnie na mniejsze kawałki. Do osobnej miski wsyp mąkę i wymieszaj z wiśniami. Wsyp mąkę z wiśniami do masy serowej. Wymieszaj tylko do połączenia się składników. Ciasto będzie dosyć gęste.
Łyżką przełóż ciasto do papilotek, wypełniając je do 3/4 wysokości.

Wstaw do nagrzanego piekarnika i piecz około 20 minut aż babeczki ładnie wyrosną i lekko się zarumienią.  

Smacznego :)

English recipe
Wydrukuj przepis

2 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...