Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

czwartek, 3 kwietnia 2014

Banalnie łatwe muffinki z borówką amerykańską


Naszła mnie ogromna chęć na owocowe muffiny. Sięgnęłam więc po klasyk - muffiny z borówką amerykańską bardzo prosty w wykonaniu. Oczywiście o tej porze roku to borówka mrożona. Przepis Donny Hay - iście ekspresowy w oryginale można go zobaczyć tutaj.
Dlaczego proporcje składników podane w gramach różnią się między tym co podaję a tym co podaje autorka ? Otóż nie raz testując nowy przepis, którego oryginalne składniki podane są w cup-ach miałam  okazję się przekonać, że przeliczenia na gramy niestety się nie zgadzają. Żeby moi czytelnicy nie mieli podobnych problemów za każdym razem odmierzam i ważę. Tak też zrobiłam tym razem .
Kolejna sprawa to to, że marzyły mi się te babeczki w papilotkach XXL efekt ? zakalec. Miałam pięknie spieczoną skórkę, dziurę w środku a na spodzie wilgotny borówkowy placek. Sprawdziłam jeszcze raz korzystając z dużo mniejszych papilotek i teraz było ok. Muffiki były wspaniałe, wilgotne, słodkie, z chrupiącą skórką ... pyszne. Polecam :)



Składniki na około 20 muffinek:
  • 400g samorosnącej mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200g drobnego cukru do wypieków
  • 125 ml oleju
  • 1 jajko
  • 125 ml mleka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 300g mrożonych lub świeżych owoców borówki amerykańskiej
  • cukier do obsypania wierzchu babeczki
 Piekarnik nastaw na 180C. Formę na muffiny wyłóż papilotkami.

Do dużej miski wsyp mąkę, proszek, cukier i dobrze wymieszaj. Następnie zrób wgłębienie w mieszance suchych składników i wlej do niego olej, mleko, wanilię wbij jajko. Delikatnie wymieszaj mokre składniki, kiedy będą już dobrze połączone wymieszaj całość ale tylko do połączenia się składników. Jeżeli wygodniej Ci jest mieszać mokre składniki w osobnym naczyniu to nie korzystaj z tego ułatwienia.
Na koniec wmieszaj do ciasta owoce. Ciasto będzie bardzo gęste i zbite.

Łyżką przełóż ciasto do papilotek wypełniając je po same brzegi. Wierzch każdej babeczki obsyp cukrem. Wstaw do piekarnika i piecz 30 - 35 minut. Wyjmij, przestudź i zajadaj :)

Smacznego :)

Przepis w j. angielskim
Wydrukuj przepis

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...