Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

poniedziałek, 6 lutego 2017

Wegańskie babeczki z daktylami i kaszą manną (bez jaj, cukru, masła)

Dzisiaj podzielę się z Wami przepisem, który znalazłam na tej stronie . Zaciekawił mnie, postanowiłam wypróbować. Jestem ciekawa Waszych opinii na temat tych wegańskich babeczek.


Składniki na około 9 babeczek:
  • 95g kaszy manny
  • 70g mąki
  • 2 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 18 suszonych i wypestkowanych daktyli
  • 175 ml wody
  • 150 ml oleju 
  • posiekane orzechy włoskie
Daktyle wrzuć do miseczki zalej wodą i odstaw do namoczenia na minimum 3-4 godzin (moje moczyły się całą noc)

Piekarnik nastaw na 190 C. Formę na muffiny wyłóż papilotkami.

Do miski wsyp mąkę, proszę i kaszę manną i wymieszaj.
Daktyle i wodę, w której się moczyły zmiksuj na papkę. Dodaj olej i dobrze wymieszaj. Następnie more składniki wlej do suchych i wymieszaj aż wszystko dobrze się połączy. Na koniec wmieszaj do masy posiekane orzechy (zostaw kilka do obsypania babeczek).




Ciasto przełóż do papilotek - wypełniając je do 3/4 wysokości. Obsyp pozostałymi orzeszkami. Piecz aż ładnie wyrosną.

Po upieczeniu wyjmij z piekarnika, na kilka minut zostaw w formie, w której się piekły, następnie przełóż na kratkę do wystudzenia.  

Smacznego :)
Wydrukuj przepis

2 komentarze:

  1. Ile czasu należy je piec?

    OdpowiedzUsuń
  2. Około 20 minut. Po tym czasie nakłuj patyczkiem, żeby sprwadzić czy się upiekły. Jeżeli patyczek będzie suchy, to babeczki można śmiało wyciągnąć.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...