Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

niedziela, 30 kwietnia 2017

muffiny z kokosową mąką i olejem, i kawałkami białej czekolady


Rozpoczynam eksperymenty z kokosową mąką. Dziś pierwszy przepis - znaleziony na tym blogu . Wyszło ciekawie - bardzo smacznie - chociaż wizualnie troszkę mniej ładnie niż na blogu, z którego pobrałam przepis. Muszę jeszcze poćwiczyć wypieki z tego rodzaju mąki. Jeżeli chodzi o smak, to, ku mojemu zdziwieniu, moje dzieci zajadały się nimi ze smakiem. Nawet musiałam im zabronić, żebym zdążyła zrobić kilka fotek. Wszystkim nam smakowały, były nieco zbite, wilgotne, nie tak puszyste jak ze zwykłej mąki, ale z wielką przyjemnością po nie sięgaliśmy. Polecam :)


Składniki na 15 małych muffinek:
  • 70g mąki kokosowej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/4 łyżeczki sody
  • 4 jajka
  • 125 ml miodu
  • 1 łyżeczka wanilii
  • 75 ml oleju kokosowego
  • 2 łyżki mleka
  • 1/3 kubka groszków białej czekolady
Piekarnik nastaw na 175C. Formę na muffiny wyłóż papilotkami.

W dużej misce wymieszaj mąkę, sól, sodę. W osobnym naczyniu podgrzej olej kokosowy i miód, aby nabrały płynnej konsystencji. W osobnej miseczce roztrzep widelcem jajka, dodaj wanilię oraz mleko.

Do suchych składników wlej masę jajeczną oraz olej i miód. Wymieszaj dokładnie wszystkie składniki. Na koniec wmieszaj czekoladowe groszki.

Masę przełóż do papilotek, wstaw do nagrzanego piekarnika - piecz około 20 minut. Wyjmij, kiedy się zarumienią z wierzchu a wkłuty do ciasta patyczek po wyjęciu będzie suchy. 

 
Smacznego :)
Wydrukuj przepis

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...